En fusion av mode och sport från H2O

Det danska klädmärket H2O skapar kläder och skor med fokus på såväl män som kvinnor och på bad- och strandmode samt väskor. Alla produkter och kollektioner designas utifrån deras kärnfilosofi som går ut på att skapa kläder med unik kvalitet, en hög funktionalitet och en perfekt passform. Resultatet är kläder och accessoarer som är en förening mellan sport och mode, vilka smälter in väl i både sporthallen och på stan.

Hos Hardcasa kan du hitta ett urval av kepsar, t-shirts, tröjor och annat ur H2Os sortiment för män som skickas från dem samma dag om du beställer före klockan 16:30.

I skandinavisk stil med lust för innovation

H2Os design bygger på den skandinaviska looken med raka linjer, färgglada detaljer. Fokus ligger på den aktiva människan som är ute efter kläder som passar för en härlig dag på sjön såväl som på en solig dag på stranden eller kanske i sporthallen. Samtidigt är H2O ute efter att utmana de förväntningar som finns idag genom att ge sina ikoniska produkter till duktiga modedesigners som får göra om dem och skapa helt nya, spännande och unika plagg.

Det var i ett samarbete med den danska kläddesignern Stine Goya som fokusen på blandningen mellan klassiskt och innovativt fick liv. Hon skapade en mycket framgångsrik ny formgivning till H2Os populära sandaler. Detta har sedan följts av många andra samarbeten med kända designers, såsom Freya Dalsjø, Henrik Vibskov, Mark Kenly Domino Tan, Anne-Sofie Madsen, Han Kjøbenhavn och Oh! by Kopenhagen Fur. H2O arbetar aktivt med att sätta ihop team bestående av de mest talangfulla och kreativa människorna inom branschen för att de ska kunna uppnå företagets vision.

H2Os historia och mission

H2O grundades av Jens Knud Lind 1982 med en grundidé om att skapa sportkläder av unik bomullskvalitet med en hög funktionalitet och hållbarhet. Företaget utformade sin egen färggranna och karaktäristiska stil med ränder, en unik passform och innovativa formgivningar som hade sin grund i den skandinaviska designen. Under 80- och 90-talen expanderade märket till att även tillverka badkläder, regnkläder och sina populära sandaler och under 90-talet blev märket en stor favorit i Danmark.

Missionen för H2O är att skapa bättre kläder och skor genom att kombinera hållbarhet, praktiska material och komforten i sport- och fritidskläder och -skor med formgivarnas känsla för passform, trender och färger. Kreativitet innebär för H2O att man blandar välkända element på nya sätt. Genom att ta det bästa från två världar kan man försäkra sig om att alltid hitta originella lösningar och använda dem för att skapa en positiv utvecklingsprocess där kläderna bara blir bättre.

H2O arbetar utifrån följande värden:

  • Kvalitet: samma välkända kvalitet som på 80- och 90-talen.
  • Passform: produkterna har rätt passform, vilket gör att de är enkla och bekväma att röra sig i.
  • Design: klassiska och moderna designer med inspiration från de gamla traditionella H2O-kollektionerna.
  • Färg: svart är inte del av H2Os färgpalett. Kläderna designas med färger från märkets logga, vilken innefattar grönt, blått och rött.

Med kvalitet som kärna

Kvalitet är också ett viktigt nyckelord för H2O. Detta är kärnan i företagets arbete och något som man inte tummar på. Genom att ständigt övervaka hela processen kan man säkerställa att den höga standarden upprätthålls – hela vägen från bomullsfälten tills att konsumenten tar emot slutprodukten. Producenterna är noga utvalda för att man ska kunna garantera att de lever upp till företagets standard och normer. Produkterna måste också klara en rad tuffa tester, så att textil, passform och sömnad upprätthåller samma kvalitet, även om kläderna används ofta.

Även rätt passform med optimal komfort och funktion ingår i H2Os kvalitetsbegrepp. Komfort innebär till exempel att byxorna sitter bekvämt på kroppen medan du rör dig, oavsett storlek och form. Funktionen handlar om din frihet att röra dig obehindrat i kläderna.